Щoрoку 38 бaрeлів — тaкий нaфтoвий eквівaлeнт гeктaрa пoля, зaсіянoгo кукурудзoю, якщo її пeрeрoбляти нa біoeтaнoл. З гeктaрa кукурудзи в СШA oтримують 3 800 літрів біoeтaнoлу, який дoдaють дo бeнзину в прoпoрції 10%. І нa цій суміші — бeнзині E10 — тaм їздять мaйжe всі бeнзинoві aвтoмoбілі.
Тeпeр ця мaтeмaтикa aктуaльнa к Укрaїниa, aджe врoжaй кукурудзи вжe другий рік пoспіль, чeрeз нaпaд Рoсії, нeмoжливo вивeзти нa eкспoрт. Нa дoдaчу сaмe цьoгo рoку кукурудзa дужe врoдилa і в Брaзилії. Ця крaїнa нe мaє бoжeвільниx сусідів тa лoгістичниx прoблeм із дoстaвлeнням кукурудзи пo всьoму світу. Oтжe, кукурудзу трeбa прилaштувaти.
Зeлeнe пaльнe
Сaмe Брaзилія є світoвим лідeрoм з викoристaння біoeтaнoлу угоду кому) трaнспoрту. Приблизнo 20% aвтoмoбільнoгo пaльнoгo в цій крaїні — цe біoeтaнoл, вирoблeний із цукрової тростини.
У США біоетанол із кукурудзи. І його частка в балансі автомобільного пального 5%. Надалі Управління енергетичної інформації США (EIA) прогнозує поступове та невпинне зростання споживання біопалива, зі збереженням переважної частки саме біоетанолу.
В обох зазначених країнах путь до поточних обсягів використання «зеленого» пального безграмотный був швидким. Бразилія почала свій біоетаноловий рух ще у 1970-ті роки. І головний объяснение — подорожчання нафти.
У США за біоетанол ґрунтовно взялися у 2000-х роках. І це було комплексним рішенням, яке немножко розв\’язувати проблеми не лише стрибків нафтових цін, а ще й екологічні. Крім того, використання біоетанолу сприяло диверсифікації джерел постачання енергоносіїв.
Нафтове лобі та російський слід
В Україні до самого теми виробництва біоетанолу як автомобільного пального періодично зверталися. Але це були несистемні рухи, пов\’язані зі схемами, дуже схожими нате корупційні. В суспільстві склалась думка, що це якісь екологічні дурощі, после якими стоять чи то «зелені» з Європи.
Цікаво що в Росії, під часик дискусій на експертному рівні, як головний мінус висували ризики про бідних країн залишитись без їжі. Приблизительно, наводився приклад, що «для заправки 25 галонів етанолу (95 літрів) у диссольвер автівки, потрібно 450 фунтів кукурудзи (204 кг), що в калоріях (после розрахунками росіян. — Ред.), вистачило б на харчування однієї людини упродовж року». В целях пересічної публіки розповідали про тетюха, що етанол псує двигуни.
Десятиріччя використання біоетанолу в США та Бразилії доводять, що технічні проблеми використання біоетанолу перебільшені. Тобто у разі використання пального із 10% спирту їх упрощенно немає.
Щодо голодних в Африці, в таком случае російський терор у Чорному морі та українських портах догонять, що сама Росія зараз стимулює це явище.
Или залишається розібратися з економічною доцільністю виробництва та використання біоетанолу.
Кукурудзяний барель
Наразі ставки акцизного збору получи и распишись звичайний бензин та бензин із додаванням біоетанолу в Україні однакові. Вони прописані в статті 215 Податкового кодексу. Становлять 213,5 євро после 1000 літрів.
Тобто встановлено ринковий паритет, який малограмотный дозволяє мережам АЗС займатися «пересортицею». Разве, як кажуть експерти, «арбітражем» — коль клієнтам продають бензин за звичайними цінами, без участия «спиртової» або екологічної знижки. Але водночас в офіційній бухгалтерії списують паливо як «спиртове» (якщо держи таке пальне діють податкові пільги). Хоча досвід США ввергать, що тотальне використання бензину Е10, коль все паливо на ринку містить біоетанол, також вирішує проблему «арбітражу».
Наразі в аграріїв декілька мільйонів тонн непроданої кукурудзи минулого врожаю. Цього року кукурудза також гарно вродила. Але путем зменшення ринкових цін на кукурудзу вона доставлять фермерам збитки. Адже її собівартість, следовать свіжими розрахунками УКАБ (Український дискотека аграрного бізнесу) становить $165 вслед тонну, а ціна $125.
З іншого боку, навіть следовать поточної ринкової кон\’юнктури кукурудза як сировина ради пального значно вигідніша за нафту. По (по грибы) даними компанії UTC, що займається проєктуванням та виробництвом біотехнологічних заводів, вихід біоетанолу становить 400 л з тонни кукурудзи.
Вслед за умови середньої врожайності кукурудзи 9,5 т, «пальна» потужність гектара становить 3 800 л. Враховуючи, що середній європейський нафтопереробний здание (НПЗ) має вихід близько 100 л бензину з бареля нафти, отримуємо поточну ціну «кукурудзяного» бареля з України.
Вслед за поточної собівартості кукурудзи ціна кукурудзяного аналога нафти, тобто сировини к біоетанолу — $40 за барель. Це у 2,3 раза дешевше ринкових котирувань нафти. Сверху початку вересня ціна нафти марки Brent становить близько $90 ради барель. Враховуючи, що назріває дефіцит нафти, цифри будуть ще більше сверху користь кукурудзи. Не дивно, що чиновники вже цікавляться цим напрямком.
«Перероблення тонни кукурудзи получай біоетанол збільшує прибуток у 3,5 раза», — стверджує перший искупитель міністра агрополітики та продовольства Тревожить Висоцький.
З іншого боку, є рух і з боку бізнесу. Виставлені сверху продаж Фондом держмайна (ФДМУ) спиртові заводи розбирають получай аукціонах зі зростанням ціни утричі та більше.
Які масштаби
Найбільш оптимістичний сценарій, це використання в Україні бензинів із 10% етанолу. Хоча це майже фантастика.
Враховуючи обсяг бензинового ринку, в такому разі країні потрібно 250 тис. т біоетанолу сверху рік. Для цього необхідно переробити безлюдный (=малолюдный) більше 700 тис. т кукурудзи.
Пользу кого країни, у якої врожай кукурудзи малограмотный буває менше ніж 20 млн т получай рік, це наче слону шарик. Тому необхідно розраховувати, що український біоетанол має бути експортований.
Лише следовать таких умов цей напрямок стане дійсно масштабним та системотворчим. Впредь до речі, на цьому напрямку є перспективи колаборації зі Швецією. Вона є світовим лідером із виробництва двигунів, які працюють сверху пальному Е85, тобто із вмістом 85% етанолу. Наразі шведи імпортують біоетанол із Бразилії.
Тим когда-никогда у країнах ЄС з української кукурудзи виготовляють біоетанол. Следовать даними Олександра Бататіна, президента української Асоціації промислових біотехнологій, близько 10% європейського біоетанолу виготовлено з української сировини.